Roligt!

Ja i helgen var jag ju hos Fia och hade kul. Vi har länge planerat att jag ska rida Ivetta (Fias morbrors häst). Som inte är inriden, det var ungefär ett år sen jag och Fia red henne, så det var bara för en vecka sen som mamma2 började hålla på med henne. Fast det var bra för henne för hon är villig att lära sig fast det fattades bara en ledare och det blev ju då hon. Men då på Lördagen så skulle vi ju då rida, då tog jag Ivetta, fia Lawrinka och Niklas lill Estelle. Så när jag skulle hoppa upp på henne blev jag ganska paff för jag trodde hon skulle trippa runt men hon stog helt still och det var ju tack vare mamma2 som hade tränat henne. Men iallafall så hoppade jag upp och från början gick hon lugnt i hagen, men sen när vi skulle gå ut på vägen började hon trippa lite så då gick vi bara en liten sväng, så vi gick tillbaks till hagen och började longera henne med mig på. Och då gick det jätte bra hon gick bara på inget tripp eller någonting.
 
 
Senare på kvällen kom det två killar och hälsade på oss, vi hade det jätte kul. Vi åkte till skolan och spelade pingis. Sen åkte vi tillbaka och då hade Fia det mysigt iallafall... Hehe ;)
 
 
 
Sen på måndan kom Backe, Hoting och Hammerdal till Hjalmar i ström. För att kolla på olika program som man kunde gå. Det va as kul för jag va med Fias klass hela tiden. Vill så gärna börja i Hammerdal i nian. Men men sånt är livet..
 
 
Hejdå!!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kinder! ♥

Hej! Vi heter Frida&Sofia (Sofia/Fia) och är två häst älskande tjejer, Men gillar också att prata om våra känslor som händer under fritiden. Vi är 15/16 hela år och har sammanlagt 5 år tillsammans! Här kommer vi berätta om våran resa igenom vardagen, och dess alla bus och händelser på vägen!

RSS 2.0