Ivetta! <3

Ivetta.
 
DU har räddat MITT liv! 
 
Jag vet att många av er inte tror eller fattar något om hästars kärlek..
Ni tror inte dom kan ha känslor för oss människor, utan ni tror bara vi kan älska dom, och absolut får inget tillbaka..
Så är det inte!!
Bara dom som själv lärt känna en häst topp till tå kan veta känslan..
Den där Magiska känslan som får dig att flyga..
Hästar beter sig likt som oss människor!  ända skillnaden är att vi pratar och inte dom..
Istället skrattar dom med blicken! Blicken som är omöjlig att förklara! den blicken visar exakt hur dom känner! 
Tänk dig, du är stum. Du kan INTE skratta. Men såklart ser du något roligt du MÅSTE skratta åt, då lovar jag att du kommer skratta med ögonen, eller kroppen.
Som i det här fallet, exakt som en häst gör!
Om DU och HÄSTEN "klickar" sådär grymt bra känner du det.
För tillslut inser du, att en häst kan också vara din bästavän..! jag lovar!
Bara för att ni hör ordet "häst" tror ni direkt att hästen sparkar, har INGA känslor utan är bara en klump hamburgare..  
Visst ni får tro VAD NI VILL! men kom inte till mig och säg att hästar inte har några känslor, för då har du inte lärt känna en häst.
Visst jag tvingar ingen att lära känna en häst, oh nej! men jag vill VERKLIGEN INTE att ni säger dessa saker om dessa hästar, dom är inte som ni tror!
Och dessutom är det fegt att prata skit om en stum person som inte kan försvara sig med ord..
FEGT!
Jag förstår om ni aldrig har tänkt så förut, men ni pratar skit om en stum person, någon SOM HAR känslor...
Du tror du vet när du säger så, men i verkligheten ljuger du, för då har du inte lärt känna en häst.
Punkt Slut.
 
Ivetta har helt klart ändrat min syn på hästar. Jag hade aldrig förut "klickat" så bra med någon annan häst att jag såg då hon flinade med ögonen, det fick mig att ändra syn helt!
Hon som gnäggar då du stänger stall dörren, sån speciell känsla, känslan att någon faktiskt älskar dig vad som än händer. den känslan vill jag att fler ska få uppleva!
Så snälla FÖRSÖK att lära känna en häst!
Du kommer att ändra dig <3
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kinder! ♥

Hej! Vi heter Frida&Sofia (Sofia/Fia) och är två häst älskande tjejer, Men gillar också att prata om våra känslor som händer under fritiden. Vi är 15/16 hela år och har sammanlagt 5 år tillsammans! Här kommer vi berätta om våran resa igenom vardagen, och dess alla bus och händelser på vägen!

RSS 2.0