Varför måste världen vara så orättvis!?

För 7 år sedan dog min mormor..
Den mormon som skulle idag fyllt 63 år.. Jag älskade henne lika mycket som hon älskade mig! Jag cyklade vid 7 års åldern till henne varje dag då jag visste att hon var sjuk.
Hon hade cancer och dog därför, Jag som 7åring hade inte den blekaste aning om vad cancer var, och
tyckte därför bara världen var orättvis.. 
Jag gav henne säkert 100-tals maskrosor som jag ville att hon skulle blåsa på, och önska bort sjukdomen.
Men varje gång hon tog i blomman skrattade hon och sa att det skulle nog inte hjälpa.
Och idag förstod jag varför.
Jag har så underbara minnen med dig! alla gånger vi satt vid ett träd, åt kex med ost och berättade alla våra hemlisar..
Såna där hemlisar jag aldrig skulle kunna säga till någon annan.
Hon var riktigt älskad, särskilt av mig.
Jag minns en dag då morfar kom hem till oss och sa till mig och Niklas att vi skulle rita en teckning till mormor.
Jag & Niklas la ner hela vår skäl i den teckningen, min hade en snäcka på sig minns jag, men vi visste inte då att det skulle bli vår sista.
Allt hade varit så mycket lättare om du hade funnits här, många olika beslut skulle frågats om hjälp av dig.
Bara dig.
Jag vet att du finns här, just nu.. du har funnits i våra drömmar och jag har många gånger sett och pratat med dig.
För några år sedan bad vi ett medium komma hem till oss,
hon visste ingenting om våran familj och säger helt plötsligt till mamma: jag har fått kontakt med en dam som säger att du borde använda stövlar nu på våren, mamma skrattade för att hon hade gått ner sig i snön några veckor tidigare.
Mormor sa även att vi skulle sluta gråta och nu gå vidare.. För hon satt dagligen på våran köks soffa ändå.
Hon finns alltid runt omkring oss, en skön känsla.. Men jag kommer helt enkelt aldrig kunna gå vidare, Aldrig.
Men som sagt var, Grattis mormor på din dag! hade dock velat sagt det personligen till dig, men
vi syns där uppe, och då lovar jag att säga grattis om och om igen!
För världen kan vara orättvis..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kinder! ♥

Hej! Vi heter Frida&Sofia (Sofia/Fia) och är två häst älskande tjejer, Men gillar också att prata om våra känslor som händer under fritiden. Vi är 15/16 hela år och har sammanlagt 5 år tillsammans! Här kommer vi berätta om våran resa igenom vardagen, och dess alla bus och händelser på vägen!

RSS 2.0