Fjälltur

Som ni vet så var jag på fjälltur förra veckan, det var hela 9:an som åkte. Man fick välja mellan långa eller korta turen, jag tog den långa såklart, de va inte många som tog den korta.
I mitt tältlag va de jag, Jennie och Sosso, och de är jag jätte nöjd över. Men eftersom man gatt ta med sig egen mat så fick vi enhundring var av skolan. När vi åkte på tisdan så va jag as peppad, men när vi hade börjat gått så var de världens drygaste backe, men de va tur att de va först av hela turen. Men efter vi hade gått förbi den så blev de ganska platt. Första dagen gick vi över en mil.
När vi vaknade på morgonen dan efter så va det ganska blåsigt och de regnade, men de tog inte länge innan vi började gå igen. Och såklart så skulle vi ännu högre än vad vi va, och där blåste det inte lite heller. Vi fick knappt upp tältet för det va så kallt och det blåste och regnade lite då och då. Men tillslut så fick vi upp tältet, och sen satt vi där hela kvällen. Vi gick bara ut när vi skulle på toa eller när vi skulle laga mat....
Sen den dan vi skulle gå hem så va man fortfarande kall, men när man hade börjat vandra så blev de ju svettigt...
Och de va ju bara nerför och de tyckte inte mina knän om, när man var framme och väntade på bussen så var man j*vligt trött.
När jag kom hem slängde jag mig i duschen och sen blev det dator, telefon och tv... ;)
Sen var det inte så bra planerat eftersom vi hade skolfoto nästa dag, så jag gick och la mig väldigt tidigt.
Så att man inte såg konstigare ut än vanligt.
 
Men nu har ni hört om min speciella vecka så puss och hej! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kinder! ♥

Hej! Vi heter Frida&Sofia (Sofia/Fia) och är två häst älskande tjejer, Men gillar också att prata om våra känslor som händer under fritiden. Vi är 15/16 hela år och har sammanlagt 5 år tillsammans! Här kommer vi berätta om våran resa igenom vardagen, och dess alla bus och händelser på vägen!

RSS 2.0